úterý 20. září 2016

Londýn - 3.část (12-13.9.), stravování

Tak a přicházím se závěrečným dílem ságy o Londýně. Vážně, posledním...! Pokud Vám předchozí dvě části utekly, nezoufejte.. :) První najdete ZDE a její navázání ZDE! :)
A teď tedy s chutí do další! :)

Pohled na světoznámý a mega ukrutně drahý Harrods

Neděle byla pro nás opravdu náročná, ale to nám nebránilo se v pondělí (12.9.) opět probudit brzo a zamířit do víru velkoměsta. Tedy, jasně, mohly bychom spát dlouho, ale my si řekly, že když jsou to 4 dny v Londýně, tak prožité naplno.
Ale přesto nás čekal den poněkud klidnější :)
Na programu byl především Hyde Park a okolí.
Ráno jsme tedy opět vyrazily naším oblíbeným autobusem číslo 134 na Totenham Court Road a odsud jsme šly po Oxford Street. Velmi oblíbená ulice pro shopaholiky a všechny, kteří milují nákupy. Je proslulá právě tím, že jsou na ní mraky obchodů, obchodních domů, stánků a všeho možného. Prostě pro ty, co mají zlatou kreditku asi...

Oxford Street

Já ani Eliška ale rozhodně k shopaholikům nepatříme, takže jsme se spíš tak rozhlížely, sem tam někam nakoukly jen tak ze zvědavosti, ale žádné hrabání hader se fakt nekonalo. Jediné místo, které nás ve výsledku uchvátilo, byl Disney obchod, kde měli plyšáky a postavičky z různých Disneyho filmů, všelijaké doplňky s princeznami, Star Wars nebo Spidermanem. Tak tam jsme strávily asi půl hodiny a kochaly se :D
Ano, fotka se Stormtrooperem byla nutností :D

Po Oxford Street jsme tedy došly až do samotného Hyde parku. První jsme prošly okolo Speaker's Corner, ale upřímně jsme si jej pomalu ani nevšimly, zrovna nikdo neřečnil totiž. Po okraji jsme parkem prošly zase na normální ulici a zamířily dál, až k Harrods. Jak jsem zmínila výše, nejsme ani jedna nějak zažraná do nákupů, ale vidět Harrods je prostě takové to must see v Londýně.
Takže jsme k němu došly, trochu rozpačitě do něj vlezly a ...no, zase rychle vyšly ven :D Všude samí bohatí lidé, luxusní zboží... Vedle toho jsme my dvě, zpocené a urousené po dvou hodinovém chození s baťůžky na zádech, fakt nevypadaly nejlépe :D

Harrods

Kousek dál jsme objevily Waitrose, jeden ze supermarketů, kde jsme si nakoupily něco málo k jídlu a zase šly zpátky do Hyde Parku, kde jsme si udělaly takový menší piknik.
Po jídle jsme pokračovaly parkem, prošly jsme ho až nakonec ke Kensingtonskému paláci, okolo vodních ploch se spoustou labutí a kačen a taky jsme nakonec úspěšně objevily onu sochu Petra Pana..
Ale shodly jsme se, že Hyde Park není zas až tak pěkné místo. St.James Park byl rozhodně hezčí.

Voda, labutě a kačeny v Hyde Parku

Ten den bylo hrozné teplo a navíc jsme byly  fakt už vyčerpané, že jsme se zase pomalu začaly vracet zpátky po Oxford Street. Nasedly jsme na autobus a nechaly se dovézt ještě jednou na Muswell Hill. Tentokrát jsme se ještě trochu prošly na Alexandra Palace, což je místo, odkud jde opravdu krásně vidět výhled Londýnského skyline. A tím, že je mírně vyvýšené, tam i příjemně foukalo, tak jsme byly rády.
Pěšky jsme pak zase došly až na byt, kde večer byl hlavně ve znamení narvat všechny věci do toho podělaného kufru, který se v tu chvíli jevil fakt strašně malý! Ale nakonec jsme to nějak všechno zvládly, ačkoliv...tvar měly kufry potom poněkud kulatější! :D

Pohled na Londýn z Alexandra Palace

Úterý (13.9.) byl potom především den věnovaný cestování. Z Londýna jako takového jsme už toho moc neviděly, spíš jen cestu na Golder's Green, odkud jsme jely opět autobusem až na letiště Standsted
Tam jsme sice nějaké dvě hodinky čekaly, ale vůbec nám to nevadilo, přece jen než jsme se pořádně zorientovaly. Navíc to tam je fakt podstatně větší než u nás.
Prošly jsme ještě nějaké Duty free obchody, nakoupily něco domů, samy si daly jídlo a zase nasedly na letadlo a frrrrr....domů.
Respektive do Brna, odkud ještě vlakem k nám.
Takže od rána: 15 minut taxi - hodina autobus - 2 hodiny let (vlastně tři, posun času) - 20 minut autobus z letiště na nádraží v Brně - necelé 2 hodiny vlak - 10 minut cesta autem domů. Ano, na jeden den fakt HNUS! Ale přežily jsme a to je důležité :)

Mraky lidí na letišti

A CO TEDA TO JÍDLO?
Tak abych to nějak nahodila. Jela jsem do Londýna s tím, že jídlo nehodlám moc řešit. Že chci zkusit něco nového, ale ne, žádné přejídání, přežírání, junk food atd.. Tělo mělo odpočinek od cvičení jako takového, ale každý den jsme opravdu absolvovaly několika kilometrové túry, takže pohybu jako takového bylo opravdu dost.
Hned první den jsme si v Tescu něco koupily, nějakou tu tyčinku, šunku na večer, žitné chlebíčky (knäckerbroty), zeleninu, prostě vždy nějaké jídlo především na večer, kdy jsme až jedly doma.
Ráno jsem vždy jedla Jordans sypané müsli, které nám strýc koupil, zalité vodou nebo s jogurtem, posypané ještě oříšky nebo semínky, k tomu jablko, borůvky nebo banán a zelený čaj.
Obědy jsme nejčastěji řešily v Pret a Manger. Výborné místo, kde jíst a ne zas až tak draze. Jedná se o jakýsi řetězec bister nebo restaurací či jak to nazvat, trochu "fast food" až na to, že tam žádný junk food nenajdete. Jedná se o různé sendviče, toasty, bagety, saláty, které jsou vždy čerstvě připraveny. V regálech si můžete vybrat na co máte chuť, k tomu třeba i teplou polévku nebo wrap. Aby bylo jídlo kompletní, byly tam i dezerty, granoly s jogurtem, banánový nebo mrkvový dortík. muffiny, tyčinky nebo třeba jen misky s ovocem. Rozhodně parádní :) Ochutnala jsem tam kde co a vše mi moc chutnalo!
Co se týče nějakého ochutnávání místní kuchyně, to se tedy moc nekonalo. Eliška zkusila anglickou pochoutku Fish & chips, ale abych byla upřímná, mě to vůbec nelákalo. Takže co jsem okusila já bylo to Chicken Curry a Chicken Korma na Camden Town, což pro některé je asi normální i v rámci ČR, ale pro mě dos exotika. A sama jsem byla překvapená, jak moc mi to chutnalo :)
Na večeři jsme tedy většinou měly nějaké ty krekry, šunku, sýr, nějakou zeleninu. Na co byla chuť :)
Celkově jsem si spíš hlídala, abych měla dost bílkovin, protože přece jen žádné proteiny ani nic podobného jsem s sebou netahala. Jedla jsem zdravě, žádné pizzy ani hamburgery mě nelákaly.

No a to je tak nějak zhruba vše z našeho výletu do Londýna! Na závěr ještě pak nějaké ty fotečky...
Už je to skoro týden, co jsem zase doma, čas hrozně letí. Najednou aby člověk řešil školu a stěhování a ...no, fuj :D Ale věřím, že mnohé z Vás škola už dávno štve a je toho zase moc, takže si vlastně nemám na co stěžovat... Mějte se pěkně a snad brzy zase s nějakým článečkem :)

Parky a v nich spousty veverek!

Pohled z Hyde Parku na Albert Hall

Další veverka :D

Socha Petra Pana (Já věřím na víly )

To nás docela zaujalo...sloupky a na nich racci, kachny, vodní ptáci...a všichni spali :D

Alexandra Palace

Pret a Manger

Pret a Manger - výběr jídla :)

1. den v Pretu - Wrap s falafelem, haloumi sýrem a zeleninou - lahůdka!

Ochutnala jsem nějaké místní proteinové pití.. Chutnalo jak kakao - takže za mě dobré :)

"Piknik" v Hyde Parku... šunka, zeleninový salát a k tomu byly ještě knäckerbroty

Jordans sypané müsli s rozinkami a mandlemi, co koupil strýc. U nás stojí mraky peněz, tam cenově normální..

Ochutnala jsem nějakou proteinovou tyčinku, tvořena byla jakýmisi křupkami a arašídy, politá čokoládou...no, docela dobrý :)

Další jídlo v Pretu - polévka (taková rajčatová s cizrnou a cuketou) a vejce se špenátem

Výborné indické jídlo na Camden Town :)

Jedna ze snídaňových přeplácaných a přeplněných misek! Dole je někde to müsli, bílý jogurt, mix semínek a kanadské borůvky

Kuřecí vývar a wrap s avokádem, zeleninou a sýrem

Taky výborná svačina do parku - sušené hovězí maso

A závěrečné jídlo v Pretu na letišti - sendvič s kuřetem, avokádem a špenátem