neděle 21. února 2016

Domácí cvičení vs posilovna

Po delší době se zase ozývám s nějakým tím článkem na téma cvičení. Když si uvědomím, že jsem ten blog chtěla převážně o něm a zdravém jídle, tipech a podobně, a ve skutečnosti se tu věčně jen vykecávám, trochu se stydím.
Ale na druhou stranu, ono mi to pomáhá se takto vypisovat z okolního dění... ale jestli to někoho baví číst, to je věc druhá no...



Každopádně bych se dnes ráda zamyslela nad plusy/mínusy cvičení doma i v posilovně.
Asi to tu nepadlo, protože jsem se za to v té době poměrně styděla, ale už v posilovně zase necvičím. Proč? No, bylo to trochu složitější.
Bydlím v poměrně malém městě, ale těch institucí je tu docela dost. Jenže blízko, kde bydlím je jen jedno a tam jsem taky chodila. Problémem byl...trenér a zároveň majitel fitka. Prostě osoba, které se nevyhnete. Postarší pán, který tomu oboru asi moc nerozuměl (neustálé kardio) a jediné, co uměl, bylo sjíždět mě pohledem, neustále mít nějaké chlípné narážky a podobně. Po nějakém čase jsem na to prostě přestala mít nervy...
A tak mi nezbylo nic jiného než se vrátit do domácího prostředí... Ale už ne k videím Jillian a podobně, už si to sama umím lépe rozvrhnout, koupila jsem si další čínku a makám si dobře. Samozřejmě, posilovna je něco jiného... ale aspoň něco :)

Protože i ono to cvičení doma má své výhody:

  • Nikdo vás neruší a nechce s vámi řešit bůh ví co uprostřed série. Prostě se jen zavřete v pokoji, pustíte hudbu a máte svatý klid
  • Vzhled - a tím myslím, že nemusíte řešit, jestli vás někdo pozoruje, jak moc jste zpocení. Protože je to jedno, můžete mít mastnou hlavu, plandající tepláky, cokoliv.. 
  • Je to doma - ano, zajímavý bod, ale..nemusíte nikam chodit, ani když je venku vichřice, slejvák nebo sněží. Maximálně na to koukáte z okna. A po sprše se nenachladíte, protože hned se může do župánku
  • Peníze - tak ty utratíte na začátku za činku, kettlebell a nějakou podložku a jdete na to. Kdežto v posilovně každý měsíc nebo půlrok za permanentku

Samozřejmě, že má i své nevýhody. Někdo se doma nedonutí, když to má hned "pod nosem". Taky v posilovně je více strojů a možností. Možnost se seznámit s novými lidmi, posouvat své hranice, motivovat se.


Asi jako všechno má obojí své klady i zápory. Ale jde o to, že se cvičí a hýbe, a ve výsledku je asi jedno kde. Doma to možná trvá více času, ale pak můžete na sebe být o to více pyšní.
S blížící se maturitou jsem třeba hodně ráda, že nemusím nikam chodit, v klidu si odcvičím doma a zase dělám že se učím... Ale samosebou bych se ráda do posilovny vrátila. Kvůli rozvoji a tak..


A jak cvičíte vy? Doma nebo posilovna? Nebo kombinace obojího? :)

6 komentářů:

  1. Super článek :) já osobně cvičím jen doma. Důvod je hlavně finanční, ale taky to, že mám při cvičení radši klid, aby na mě nikdo nezíral :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      To znám, bez zírání je to prostě lepší :D

      Vymazat
  2. Já cvičím doma protože jelikož nebydlím ve městě je to o to horší s dojížděním, tak trochu mi vadí někteří lidé v posilovně a radši mám volné prostranství. Já mám nejradši cvičit někde v parku s kamarády, běh, kolo a doma různé cviky. I bez posilovny se dá. Jo a zírání ostatních lidí tady u nás mě taky dožírá, je to asi nejhlavnější důvod proč nechodím do posilovny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dojíždění je na pytel, to chápu :/ Venkovní sporty mám taky moc ráda, už se těším na léto a brusle :3

      Vymazat
  3. Osobně teď už cvičím zase jen doma. Více mi to vyhovuje, ve fitku mě to vlastně nikdy extra nebavilo.. Ty stroje mě nelákají, ony jsou nakonec nejvíc efektivní beztak ty nejzákladnější cviky, co se dají dělat i doma. Hlavně ušetřím spoustu peněz, protože to opravdu stojí jen vybavení do začátku a občas nějaký ten protein... A taky času :) A baví mě to <3 Raději si zacvičím doma s Jillian, Shaunem T nebo Kaylou Itsines nebo cvičím podle sebe... I tak je to efektivní :)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Posilovny a různé studia jsou hlavně problémem finančním, alespoň pro mě, taky je dost problém dojíždění. Na druhou stranu vedené lekce jsou skvělé, a jak říkáš, v posilovně máš více možností :)
    Sweet Life with Lena

    OdpovědětVymazat