středa 30. prosince 2015

Vánoce u nás

Zvláštní, že jakmile je volno, nemusí se chodit do školy, čas se ztrácí snad ještě rychleji než obvykle. Tolikrát jsem si říkala, že bych měla na blog napsat, koneckonců se teď nemohu vymlouvat na školu a množství učení, ale...! Stejně jsem to nezvládla... Spousty návštěv a čas trávený s rodinou a přáteli mě plně zaměstnal, takže jsem byla ráda, když jsem sem tam stihla omrknout email!
Na druhou stranu příjemná změna, bez sociálních sítí a internetu se dá žít a jednou za čas si udělat takovou pomlku neuškodí, spíš naopak :)

Nazdobené větvičky slaměnými ozdobami se u nás staly takovou klasikou :)

Takže se ozývám až teď... Po Vánocích a svátcích, plna sil a elánu, který mi snad vydrží!
Jak jste se už dočetli v několika článcích před tímto, letos jsem vůbec neměla vánoční náladu. Nezměnily to ani koledy, které vyhrávaly snad všude, ani školní vánoční koncert, dokonce ani Láska Nebeská, můj nejmilovanější vánoční film!
Takže když přišel štědrý den a s ním neproniknutelná mlha za okny, já měla pocit normálního všedního dne. Vzbudila jsem se a bylo mi trochu zvláštně. Sestra nebyla doma, taťka naopak ano - obvykle míval na štědrý den denní a my pak měli trochu posunutou večeři, ale letos měl naopak noční, tak se zase dělalo všechno rychleji. Takže hned ráno jsme s taťkou nazdobili stromek a větvičky v obýváku, vyhrávaly koledy, mamka pomalu chystala salát, pekla vánočku a připravovala kapra.
V poledne jsme si dali vánočku, to vstal konečně i bratr. Já s taťkou jsme se šli potom projít na hřbitov, zapálit dědovi svíčku. Večeři jsme měli docela brzkou, už okolo 17, aby taťka stíhal. Tradiční jsou u nás dvě polévky, rybí a hrachová, každý co má rád, někdo i obojí. Pak samozřejmě bramborový salát, také ve dvou verzích - já s jogurtem, zbytek tradiční s majonézou, a pečený kapr. Taky nějaké to cukroví, rozkrojit jablíčko - krásná hvězdička uvnitř - a na chvilku ke stromečku, kde nás ale nečekaly žádné dárky.. Jakto? No, dohodli jsme se, že si je předáme až další den, kdy přijede sestra se švagrem.
O půl sedmé taťka odešel do práce a my asi poprvé strávili večer u televize s pohádkami. Mamka šla na půlnoční, ale mně bylo nějak špatně - aneb když je tělo zvyklé dostávat pravidelně stravu a pak se najednou přecpete táckem cukroví.

A tady malá ukázka.. Každý rok se opakuje jedna věc, asi taky už tradice - s mamkou prohlásíme, že nebudeme péct moc, a pak je z toho najednou 12 druhů :D Cukroví všeho druhu, od zdravého k nezdravému.. 

Více v celém článku :)



Další den ráno jsem mamce převážně pomáhala s obědem, stolovníků mělo být dnes o dva a psa více, takže se musely dosmažit řízky. Po obědě jsme si už rozdali dárky.
Nedostala jsem nic extra speciálního, ale nijak mě to neštve. Dávno vím, že Vánoce nejsou o dárcích a o materiálních hodnotách, ale o tom, že jsme se zase všichni sešli a můžeme být spolu :) Ale asi jsem byla přece jen trochu hodná a nějaké balíčky mě tam čekali. Nějaké to oblečení - trika, kalhoty, tepláky, mikiny - kalendář, knihy Deliciously Ella, kterou jsem si přála!!! a nahřívací polštářek na ramena, protože mívám často problémy s bolestí krční páteře.
Odpoledne jsme pak strávili společně, já šla cvičit - svátky nesvátky, prostě se mi chtělo... A večer zase s pohádkou.

Nevím, jak u Vás, ale u nás k Vánocům nezaměnitelně patří svíčky :)

26. dopoledne jsme šly s mamkou do kostela, na oběd byla spousta zbytků a odpoledne další návštěva, tentokrát babička s dědou. Tak trochu nejnáročnější no.. Ale večer jsem vyrazila s kamarády do ulic, takže se to dalo zvládnout.
Ráno jsem si tudíž pospala a vyhla se některým nepříjemným rozhovorům - babička se pořád ptá, co po škole a chce to strašně řešit, ale...no, znáte mě, já na to prostě moc nejsem. A taky navezla strašného jídla, fakt nevím, kdo si myslela, že to sní nebo bude mít jen chuť. Já měla volný den jen na štědrý den a další dny se stravovala zase po "svém", protože tak mi to prostě nejvíc chutná a vyhovuje a na to jsem taky neustále slyšela narážky a nějaké poznámky.. upřímně, nemám to ráda, je to můj život, moje rozhodnutí a nevím, proč má každý za to, že se tím omezuju.

Křížaly a sušené ovoce.. Mňam!!

Dalších pár návštěv, teta s rodinou, další teta... No, však to asi všichni moc dobře znáte. Člověk tím, že jen sedí a poslouchá je unavenější než po celodenní túře. Všichni nabízí tuny cukroví a jídla, ještě že mi to opravdu nikdy moc nechutnalo, byla by asi ze mě pěkná koule :D Ne, ochutnala jsem, to je jasné, ale byly chvíle, kdy jsem si říkala, že není nad rýži s kuřecím a brokolicí, fakt!

Celkově jak bych zhodnotila letošní Vánoce?
To se snad ani nedá... Opravdu nemám moc pocit, že by nějaké vůbec byly. Venku poměrně teplo, ale u nás většinou hnusná mlha a sychravo. Ráda jsem viděla členy rodiny, popovídala si nebo tak, ale zase toho bylo moc najednou. Chvílemi to bylo spíš o nervy, ne vždy se všichni pohodnou, že... Takže jsem potřebovala chvílemi utéct. Ještě že běžely nějaké ty pohádky u kterých jsem se uklidnila. Taky vidět kamarády bylo super, byť to mezi náma už dávno není tak jako dřív. Třeba já jsem za divnou, protože nepiju... No, o tom zase někdy jindy...
A teď ještě pár fotek, protože jsem konečně měla čas, pořádně jsem svůj foťáček zaměstnala! :)

Mandle nachystané na zapíchnutí do vánočky

Maminčiny šikovné ruce, které pletou vánočku

A samotná špaldová celozrnná vánočka v upečené formě. Asi nemusím říkat, že byla vynikající! :)

Tradiční šupinky z kapra, které si pak všichni schováme do peněženky.. Nevím, jestli pomůžou k penězům, ale za zkoušku člověk nic nedá!

Smažení řízečkůů na oběd :)

Vánoční klasika v podobě bramborového salátu :)

A tady už můj super skvělý dárek!! Opravdu velmi pěkná knížka, už se těším, jak ty recepty vyzkouším ;)

A na závěr ještě takový menší blogový dáreček - vyhrála jsem fitness diář u FitKriss, no a musím říct, že je to jedna velká paráda! Jak je zpracovaný, cítím se namotivovaná, mám chuť pořád makat, zlepšovat se, prostě.. :) Myslím, že rok 2016 bude ten pravý! :) (klepuuuuuu :D )


Jak jste si užili Vánoce vy? :) Dostali jste to, co jste si přáli? Přežili jste všeobecný vánoční zmatek, návštěvy, kila cukroví? Pište do komentářů, všechno mě zajímá!!! :)
A slibuju, že další článek bude už dřív!


1 komentář:

  1. Krása :3 Taky letos ta nálada byla celkem pozadu, pocit, že jsou Vánoce, jsem měla snad jen od večeře po dobu, než jsme šli spát... A další dny, ty mi přišly jako obyčejné... Příkládám to i tomu, že není sníh, ale "krásné jarní počasí"... Ale co. Na cukroví taky nemám chuť, samozřejmě jsem si dala několik kousků, ale neměla jsem vůbec potřebu se tím cpát jako každý rok :D A letos celé svátky cvičím a procházkuju, co to dá, protože mě to tak prostě baví... :) Tu knížku od Elly taky chci, možná si udělám radost na narozeniny :D a vánočka krásná :) Taky jsem dělala špaldovou, jen mi trošku popraskala :D Ale výborná byla, o tom žádná ♥

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat